A W E S O M E

I don't get drunk I get AWESOME!! Det är vad jag var i torsdags kväll.
Wake up and be AWESOME!! är vad jag gjorde igår.

Herrejösses! Vart börjar jag? Ledig i torsdags och gick ut och käkade middag me Clara och vi gick och tittade åp uppträdandet i hamnen, vilket var väldigt bra :) Sedan gled vi vidare mot barer och där dracks det sangria m.m. Slutade med att jag snubblar in i mitt slott runt 05 på morgonen skulle jag tippa på om jag får chansa! Då är jag AWESOME verkligen! Det är inte varje dag man pratar med blommorna inte hahahahhahaa.

När jag vaknade upp några timmar senare av att Sarah bankade loss på min dörr fattade jag inte varför hon kunde låta mig sova!! Hade absolut ingen tanke på att jag måste jobba. Det var inte så kul!! Tog en dusch och gick ner och jobbade! KUL hahahah.

Blev en kväll ute med större delare av teamet och kvällen slutade på Bananas innan vi åkte hemåt. Nu får de bli lungt ett tag. Har nu varit ute en gång i veckan i en månad. Det är inte likt mig så nu är det dags att lugna ner sig lite igen tror jag..

Var iaf ledig igår kväll då åkte jag och Paula till Can Picafort och käkade middag i blåsten. Hade på mig jeans och kavaj i slutet av augusti, kan inte tro det är sant men det är det!! verkligen varit höstkänsla nu i några dagar!!

Nu är det snart dags för jobb igen! Redan lördag! Helt sjukt!! En vecka kvar tills jag fyller 23 år!! Helt sjukt!! Ha en bra helg! =)

S T R A N D H Ä N G

Torsdag, vilket innebär att jag är ledig! Har varit dåligt väder nästan hela veckan men idag hyffsat bra, lite blåsigt bara men det var skönt. Har varit på stranden ett tag och fick besök av Clara på lunchen och sedan har jag underhållt mig själv med tidningar, musik och sovning!!

Nu har jag hejat på Paula och nu ska jag försöka sova/vila lite till innan jag om två timmar ska iväg och möta upp Clara igen för att åka in till hamnen. Vi ska käka middag och sedan ikväll är det någon turistdag i Alcudia så vi ska titta på den då några från flying team ska uppträda! =) Avslutas med fyverkerier och sedan ska vi gå ut en sväng tänkte vi om vi har orken..

Paula och kanske några fler från teamet kommer efter jobbet ikväll också lagom tills det är slut så det kommer nog bli en toppenbra kväll =)

Imorn är det fredag och jag är ledig på kvällen så enkel dag imorn. På kvällen dejt med Paula =) Kan inte bli bättre..

S T R A N D H Ä N G

R A I N Y M O N D A Y

Det blev en dag med mkt regn och åska!! Mullrande hit och dit och vi har varit inne i baren i stort sett hela dagen. Vi hade tur att det var uppehåll under skattjakten så den blev av :) Dansade loss på scenen inne också när jag och C hade minidisco!! Hur kul som helst :)

Vi kommer va inne på scenen ikväll och det känns inte så kul. Mindre och det kommer va hur varmt som helst men jag är DJ och det är ett plus (hoppas jag) att va inne för det är lättare och närmare scenen än vad det är ute så det ska nog inte va några problem!!

Dags att käka middag!! Bjuder på en låt så länge :)

Blixtrar & dunder, magiska under!

Det är lovat dåligt väder i stort sett hela veckan på Mallorca och igår var det grått och vi väntade på regnet som aldrig kom.. Nu när jag vaknade regnar, blixtrar och åskar det!! Hur härligt! Men jag hade föredragit att va ledig och spendera hela dagen inne p mitt rum, kollat filmer och bara slappat och haft det gött!!

Men nej, ner och jobba, riktigt hur piratdagen kommer se ut vet jag inte! Men är det mkt barn tar vi in dom i baren och vi har brädspel, ansiktsmålning och sådana saker. Man får göra det bästa av situationen helt enkelt. Jag gillar!! Ett avbrott från vardagen! Det är aldrig fel.. ;)

Ska ner till frukosten om 30 min och har tagit på mig långbyxor och tjocktröja. Hur nice liksom! Jag gillart!! Det är kallt nu!! Och då är vi bara i slutet av augusti..Sitter nu med öppen balkong dörr och hör regnet forsa ner!!

Fyverkeri

Välkommen hem till mej :)

Present från Finland =)

Lillasyster på besök :)

Nikki

En av alla galna kvällar med Amanda

Corina crazy hour!!!

Blöta kramar från ett idag grått Mallorca!

NU SÅ BÖRJAR DET.....

Fredag och jag har nu LOVAT mej själv att ta tag i träning och allt vad det innebär.. Blir bara fetare och fetare för vi äter buffémat nu sedan 5 månader tillbaka, ibland godis, glass då vi har pyjamasparty, skattjakter och sådana grejer och nu är jag trött på detta. Har även varit sjuk längre tider så har inte kunnat träna..

Nu är jag frisk  och det börjar bli svalare så ska börja lite lätt.. Idag kl 17 efter jobbet blir det promenad/jogging och styrka. Då får jag den rasten att gå också utan att bara ligga i sängen och slöa.. Jag vet även själv att när jag tränar mår jag mkt bättre så nu nu börjar allvaret..

Ska försöka ta mig upp på morgonen ibland också för en promenad elr något på stranden, älskar det!! Så önska mig lycka till, har nu c 2 månader på mig att komma in i bra rutiner igen innan jag landar på svensk mark igen..

P A R TA J

Dagen då spanska familjen + Amanda åker hem är kommen.. Men jag har haft det så kul nu i tre veckor när jag träffat dom och festat med Amanda ltie här och var på ön :) I onsdags efter jobbet kom hon hit till mig och vi började med sangria, middag och sedan bar det av.. FIESTA!!

Vi blev bjudna på skumpa, inbjudna på båttur, dansade, dansade, dansade och skrattade m.m. Sjukt lyckad kväll.. Hemma 06.30 då blev det sängen till 12.30 sedan stranden till kvällen... Najsigt värre!!

Middag med Paula igår kväll men jag var grymt sliten och trött så när vi kom hem gick vi upp på balkongen och jag la mig med tjocktröja och inlindad i filten och mös innan jag somnade så gott i min säng. Det börjar bli kallt på kvällarna nu!! Jag hade med mig kavajen igår och när jag kom hem gick jag med den på och det var väl unt 23 grader.. Brrr...

Jag frågade chefen när det är dags att sluta med poolaktiviteterna för nu börjar poolen bli kall men han sa iaf till mitten av september kommer vi hålla på.. Jaha, tänkte jag haha. Söndag den 27 oktober stänger hotellet fick jag reda på igår iaf!! Så två månader kvar ungefär bara.

Dags att gå ner och käka frukost med mitt trötta ansikte! Ha en bra dag!

DET BRINNER!!

Natten till idag (onsdag), började det brinna i Cala Mesquida när vi har några viva hotel och vidare mot Cala torta. Inte jättelångt härifrån ca 45 min.. Det säger att det är två bränder som har börjat och man kan se den från Menorca så det är en stor brand. Det vet fortfarande inte vad det är som har startat det och det börjar evakuera små delar av Cala mesquida och några av hotellen..

Det är det senaste jag hörde, då jag snackat med en kompis från Cala mesquida som säger att det är lugnt där uppe även att vissa gäster har panik. Här är iaf allt bra med oss.. Får se om man fått reda på något mer imorn kanske..

Själv ska jag sova nu!! Har haft en kanonbra dag! Varit pigg och lite galen.. Precis som jag brukar vara när jag inte är krasslig. Lite hosta och snor finns det allt kvar i kroppen men det går åt rätt håll.. Dansat minidisco, pyjamaspart och allt idag och är fortfarande vaken så det måste vara ett bra tecken tkr ja..

Imorn jobbar jag tili 17 sedan är jag ledig och då kommer Amanda och vi kommer spendera kvällen och torsdagen tsm innan det åker tillbaka till fastlandet.. Ha det bra! God natt!!

S A T U R D A Y

Så vad har hänt denna vecka undrar ni säkert!! Det ska jag ta att berätta lite fort nu!
I onsdags vaknade jag och hade ingen röst så några kunde läsa på läpparna och fattade vad jag sa annars gick det inte så jättebra men det funkade och jag överlevde dagen!! Alla de andra hade ju kul åt mig iaf!

I torsdags morgon tog jag buss till Palma, mötte upp Amanda och vi åkte till Porto Pi för lite shopping och god frulle (bläckfisk, omelett och sandwich) sedan tog vi bussen vidare mot Magaluf där vi gick till syrrans hotell och spenderade lite tid där vi poolen med lite öl och bara snackade och hade vi har semester i en dag känsla!!

Ner på stranden för att käka sen lunch och sedan upp på hotellet igen för att dricka lite och bara umgås. Syrran och henne kompisar skulle senare på partybåt och då skulle jag åka hem men missade bussen så blev fest ist. Vi hade det kul =) Sov några timmar på en madrass under ett bord innan jag tog första bussen hem till Muro kl 06.45 på morgonen. Hemma till 09.15 och då var det dusch och sedan jobb 30 min senare..

Jobbar och står i.. Känner att jag inte har tid att bli frisk. Har ingen tid till att vila och bara vara, så halsont, snorig och hostig har jag fått på köpet denna vecka.. Kan slappa på din ledig dag tänker nog många då och ja visst men det är inte så passande just nu när ja har besök. Nästa vecka kommer Amanda hit så då blir det lugnt, strandhäng hela dagen (tror jag)..

Dags att fixa mig lite för nu är det snart jobb igen, har iaf haft tid att ligga i sängne 40 min!! Jippi..Ha det bra!

T I S D A G

Tisdag och kvällen är redan här! Fortfarande inte sagt ett ord till bossen och då kan man snacka om att han inte är rätt som det om han inte kan ta tag i det själv och ta mig, sätta oss ner och säga att så här kan vi inte ha det vi måste prata med varandra.

Därför skickade jag till honom och sa vi måste prata, när har du tid?! Enkelt och simpelt har känner att jag har nu gjort mitt ändå om det inte är jag som ska göra något. Men såklart han inte bryr sig så mkt för det är mig det går och kommer gå dålgit för eftersom att han är chef! Han sa i eftermiddag kan vi göra det och tror ni vi gjort det eller? Nej, självklart inte! Han är så jäkla feg och dålig på att prata om seriösa saker..

Nu kommer de sluta med att vi kommer sitta och käka middag tsm (kanske om han kommer) och då kommer jag inte prata och så efter det säkert innan kvällens jobbpass. Så irriterande!! Han skulle gjort något igår när han insåg att jag är förbannad!

Ikväll och så imorn kvar sedan är jag ledig och ska träffa syrran och bara ha dt bra :) Slänger in lite blandad bilder för att ni ska ha något kul härifrån också ;)

Jag fick paket från Paulas mamma :)

Mys på Royal med Paula och Simon

Miniklubben där vi spenderar mesta delen av dagarna!! Lite annorlunda nu!

Poollek för några månader sedan

Midsommarfirande

2 dagar kvar

Tänker på det som hände i söndags hela tiden och det gör mig galen och förbannad!! Måste prata med chefen om det, bara för att få ett svar och sedan se hur nästa vecka blir..

Sa inte ett ord till killarna på jobbet igår på hela dagen.. Det bästa var att jag hade min lediga kväll igår.. Slutade alltså vid fyra. Då gick jag och Paula och käkade middag och sedan gick jag hem och satt på taket i fyra timmar med öl, cider och svenska tidningar som jag fick av en gäst igår.. Hade en lugn och skön stund för mig själv.. Helt underbart!!

Nu väntar frukost om 15 min innan en hel dag med jobb igen.. Och så imorn är det jobb igen och sedan åker jag för att hälsa på familjen och syrran igen :)

F Ö R B A N N A D

+ att jag har fått ont i halsen nu!!

Måste avreagera mig lite och vet inte hur. Helst vill jag bara slänga, kasta och sparka grejer omkring mig men det funkar inte riktigt i detta läget känner jag ju! Gå ut och springa hade inte heller varit fel men det är inte heller så lätt i ungefär 40 graders värme..

Skriver lite här ist!! Har vissa i mitt team som jag stör mig på så mkt ibland i vissa situationer och det uppstod en sak idag som gjort mig förbannad och nu vill jag bara vara ledig känner jag!! Hatar söndagar redan innan de ens börjar, vi har inga roliga aktiviteter och jag vet inte varför jag inte tycker om de. De andra tkr om det och tkr det är en lätt och enkel dag, för vi är hela eftermiddagen i poolen med alla gäster.

Jag bara känner usch nej inte söndag igen men men. Det måste funka iaf men idag ett stort jävla NEJ!! Jag vill verkligen inte och innan lunch blev jag förbannad och jag känner att jag fortfarande är det. Det är så lätt att bli irriterad, frustrerad och arg på småsaker när man bor och jobbar så tätt inpå varandra hela tiden och nu är det verkligen så nära att jag snart kommer säga något!!

Ska försöka hålla tyst och bara va, skita i allt som har med den personen att göra nu ett tag framöver!! Ser fram emot torsdag, min lediga dag. Den kommer jag spendera med folk jag verkligen bryr mig om =)

Så nu till det positiva.. =) Jag vet inte varför men är lite veckovild denna vecka och trodde det var måndag min syrra skulle komma hit, skrev till henne idag och hon sa, vi åker nu! Så nu är det på planet på väg ner hit och snart kommer vi befinna oss på samma ö.. Ska bli kul att träffa henne =)

Nu ska jag lyssna på musik och bara vila och ladda inför mer jobb.. Ha det bra!

M A G A L U F

Blev visst partaj i magaluf i onsdagsnatt/torsdagsmorgon!!

Tog som sagt bussen till Palma efter jobbet och mötte upp familjen och Amanda! Hur kul som helst att träffa dem igen :) Vi käkade middag och sedan bestämde jag och amanda oss för att Magaluf it is!! Sagt och gjort!! Vi tog taxi dit och var framme 01.30.

Party var det men vi kände att vi inte riktigt passade in där i början då de flesta var inne på sin 5-10? drink och vi hade druckit lite vin innan bara och en öl.. Shot och en drink senare gick vi vidare och tog ytterligare drinkar och shotar och sedan var vi lika mkt på G som alla andra.. Vi dansade och hade det hur kul som helst enda till 09 på morgonen då vi intog solstolen på stranden och somnade någon timme..

Sov/vilade och badade om vartannat. Riktigt najs! 6 timmar senare köpte jag mig ett par nya skor då de gick sönder natten innan sedan käkade vi mat på E4, precis som förr om åren haha.

Buss hem och vi däckade i soffan i två timmar innan familjen var hemma igen efter en dag i Palma. Jag tog senare under kvällen bussen tillbaka Muro, duschade och somnade på direkten. Vaknade upp idag 9 timmar senare och var pigg.. Jobb och nu väntar sista jobbpasset. Ska snart gå ner och käka middag.

Nästan vecka blir det samma sak, Palma, magaluf, middag med syrran och hennes kompisar och sedan utgång och häng =)

En kväll och dag i Magaluf/Palma och det kändes verkligen som jag var ledig i flera dagar bara för vi hann med så mkt saker! Blev lite orolig där igår och väntade på att chefen skulle ringa mig och säga, vart är du, det är dags att jobba men nej nej, det var bara torsdag och min lediga dag! :) Supernöjd!

H O T

Det har varit en varm dag!! Har duschat fyra ggr!! Det säger hur mkt vi svettas här om dagarna! Då har jag också varit i poolen en gång haha. Badvakten kan inte låta bli att knuffa ner mig!! Man går ut någon sekund och det rinner på ryggen och överallt om jag ska va ärlig!! Men men, det är inte så mkt jag kan göra och det..

Haft en bra dag och energi också så det är skönt!! Nu på kvällen dansade jag minidiscot, efter det hade vi pyjamasparty och efter det klubbdans så dansade några timmar där. Pyjamaspartyt slutade med vattenkrig, vilket var skönt i denna värme!!

Nu ligger jag i sängen och längtar efter morgondagen!! Först jobb i sex timmar sedan sitter jag på bussen till Palma =) Hur underbart kommer det inte va!! Kommer bli en så bra kväll =)

I'm off!! Måste sova!! Ha det bra! God natt!

P A R A D I S E

This must be just like livin' in paradise, and I don't want to go home!!

Det är låten jag har på huvudet nu sedan söndagens Flying team.

Igår var det måndag igen och efter jobbet hade jag så mkt energi och var crazy och kände för att gå ut (vilket jag INTE gjorde). Men för en gångs skull var jag inte trött och sliten som jag brukar. Kanske börjar mina tabletter göra verkan nu haha ; )

Ser fram emot imornkväll så grymt mkt nu! Då jag äntligen får träffa de andra!! =)

Har min lediga timme nu därför sitter jag här efter kl 14 men snart är det dags att gå ner igen och jobba två timmar! Poollekar och sedan lite andra saker!! Ikväll är det jag och Corina som dansar minidiscot och det ska bli skoj =)

Ciao!!

S A T U R D A Y

Lördag och live music är inget att ha och det höll på en timma så 22.15 var det klara och vi var klara med allt vårt jobb runt 22.35. Tidigt så vii gick runt, snackade och slöade oss och nu sitter jag på mitt rum sedan en timma tilbaka i sängen och börjar känna mig trött och sova skulle inte va fel!!

Men ska hålla mig vaken ett tag till och se om en av servitriserna ringer mig eller inte, vi sa vi kanske skulle gå ut och snacka lite en sväng ikväll.. Får se vart, hur och när, har ingen aning men hon jobbade fortfarande när jag gick hem så!! Men tror nog att hon hör av sig snart!

Lördagkväll/natt och det börjar bli rörelse ute i korridoren hör jag, folk som kommer hem, går ut och skrattar och har sig!! Eller just det, vi är i Spanien så det spelar ingen roll om det är måndag, tisdag eller lördag, för man kan ju nästan säga att vi har helg när vi vill. För mig är helg torsdag och fredag oftast eftersom det är då jag är ledig för det mesta.

Veckan som kommer kommer det bli onsdag och torsdag hoppas jag då jag bett om osndagkväll ledig så jag kan åka till Palma och träffa de andra =)

Okej, ska röra mig lite så jag inte somnar! Ha en bra kväll de sista timmarna innan ni går hem och allt stänger, då börjar festen här kan jag lova er haha. Men det blir iaf lugnt för min del ändå om jag går ut! Det är då iaf en sak som är säker!!

Ciao!!

L Ö R D A G

Igår kväll var jag ju som sagt ledig och det var härligt! Först åkte Paula och jag med Corina till Mercadona och handlade lite och sedan bussen hem igen, dusch och sedan gick vi och käkade riktigt god middag på El Patio :) Jag åt kycklingspett, bakad potatis och grönsaker! Riktigt smarrigt var det!!

Hemma redan till 22 då jag var helt slut. Då intog vi terrassen, filten fram och där låg vi och snackade, lyssnade på Elvis som vi hade igår på hotellet, tittade på stjärnorna och bara hade det mysigt!! Innan 00 var jag i sängen och somnade rätt så snabbt..

Idag har jag varit mkt piggare och känner mig fortfarande inte så jättetrött! Hoppas det håller i sig. Ska nämligen dansa minidiscot idag för första gången denna vecka, vilket såklart ska vi kul :)

Nu ska jag fixa mig lite så jag är redo när vi ska gå ner och käka middag!!

TRE TIMMAR TILL

Hade som vanlgit en toppendag igår när jag var ledig.. Vilade på stranden och så middag i Alcudia med Paula :) Mysigt! :) Hemma vid tolv och somnade då så skönt!! Idag känner jag mig utvilad och med rätt så mkt energi så det är skönt!! Fredagar gillar jag då det är en enkel dag!!

Vi har frukt kebab och lunch på morgonen med barnen och nu efter lunchen har vi en timma med vanligtvis inte så mkt barn och vid tre har vi minidisco i poolen och vid fyra ansiktsmålning sedan är jag ledig ikväll igen =)

Kvällen kommer spenderas med Paula såklart :) Får se om vi kanske åker till Can Picafort och käkar middag ikväll och går ut och träffar några av de andra viva folken som bor där borta och man inte ser alltför ofta!! Om inte blir det här i Muro vilket också funkar bra :) Skönt att bara kunna gå hem när man vill. Eftersom att jag vanligtvis är väldigt trött på kvällarna, eller inte jag men mina ögon haha ;)

Idag fick vi käka lunch i buffé där de nu har italiensk buffé med pasta, pizza och sallad, hur mkt gott som helst tillskillnad från nere i källaren så får se hur länge vi kommer få göra det..

Dags att knyta på sig skorna och jobba tre timmar till!! Ha de bra! :)

T O R S D A G

Har för första dagen på några dagar mått skapligt bra och haft lite energi! Många som sagt det också så det är skönt!! Har orkat med att fixa och styra lite så jag slipper det på min lediga dag! Städning, tvättning och sådana roliga saker som alla gillar och bara måste göras!! ;)

Kanske är det vitaminerna och allt jag äter nu men men det spelar ingen roll!! Det funkar för mig just nu!! Avslutade denna kväll med en piña colada med ett gäng från Sverige som är här nu i några dagar till. Deras barn är underbara och vi umgås och leker mkt med dem och de satt kvar där så efter jobbet stannade jag där några min och pratade med dem!! =)

Imorn, är det torsdag, IGEN!! Det går så sjukt fort!! Jag är ledig men för det är det ingen sovmorgon! Jag går upp som vanligt runt 08.30 och frukost runt 09.15 och sedan får jag se om jag orkat ta bussen till Alcudia för att köpa lite skit som jag behöver, om inte går jag raka vägen ner till stranden med musik, tidningar och bara slappar/vilar/sover!!

Det är det jag behöver imorn känner jag!! På kvällen är Paula ledig och då blir det middag :) Sen senare får jag se om jag kanske ska gå ut och ta en drink med en av de som jobbar i baren. Snacka och umgås lite bara :)

Nu är det dags att sova!! Godnatt Sverige säger jag och kryper ner under täcket!!