Soliga underbara Mallorca

jag älskar verkligen denna ö! Bergigt och fin utsikt och underbart väder för det mesta. Kan inte bli bättre :)

Så nu har jag snart varit här i en vecka (på detta hotell alltså) på ön har jag väl varit ca 5 veckor kanske?! Ingen koll men tiden springer iväg, snart är högsommaren här och som vi längtar.

Börjar få koll på grejerna och allt som måste och ska göras. Denna vecka också blir det väl mest kontorsjobb för min del men nästa vecka eller så snart som möjlgit ska jag börja vara med på aktiviteter så mkt som möjligt då jag tkr det är kul och känner att man vill komma gästerna nära och inte bara dyka upp på x antal minidiscon på kvällarna och sedan försvinna in på kontoret igen.

Mitt huvud går fortfarande på högvarv men annars är allt bara bra här! Solen skiner och det är varmt och skönt :) Sitter mest inne som sagt men när man väl kommer ut är det najs.

Antar att vi borde få reda på vart vi ska bo snart också, för nu är det sista dagen i april och hotellet börjar bli fullt vilket innebär att vi måste flytta.

Gick igår och hämtade min cykel så nu har jag en cykel :) Det är inte illa hahha. Hoppas bara inte den blir stulen nu..

Okej,ett blandat inlägg som vanligt men men ni får reda på lite iaf. Dags att gå ner och jobba snart igen. ciao

Mkt har hänt

Sedan jag sist skrev för bara några dagar sedan har mkt hänt! Jag är inte kvar på mitt älskade Viva blue med mitt team som jag tkt mkt om. Jag blev i förrgår tillfrågad om jag ville byta till Viva Sunrise (ca 10 min med bil från Blue) och bli chef där. Jag funderade och funderade på fördelar och nackdelar och det blev ett JA!

Är nu här sedan igår och mitt huvud går på högvarv med allt jag ska lära mig, göra och massa mer! Vet inte ens vad jag ska skriva här så förvirrad känner jag mig typ. Nej, men dessa två dagar här ändå gått helt okej, jag har börjar få grepp om datorn och vart jag kan hitta allt, vad det verkligen är jag ska göra och allt sånt som jag måste ha koll på. Samtidigt som jag har ett team med två långa killar på över två meter som inte kan va maskot och är nya och ja. En annan som ska byta hotell imorn, vilket innebär att vi blir en mindre alltså bara fyra. Men det bästa av allt är såklart att jag nu är på samma hotell som Paula igen! Kan inte må bättre : )

Jaa, det är lite av vad som har hänt. Jag är alltså chef på Viva Sunrise, ett mysigt litet kompakt hotell som jag känner att jag trivs i min måste få bra kontakt med personalen och allt nu också bara så blir det här också en kanon säsong :) Nu måste jag ner och jobba igen, imorn är jag ledig så idag väntas utgång och bara låta tankarna gå åt något annat håll än jobb.

Ha de bra, kommer mer uppdateringar när tiden finns till!!

Uppdatering

Åhhh, hade precis börjat på ett inlägg och allt försvann, inte okej. Därför blir det kortare nu bara för det, kl är redan efter 01 och det är dags att sova då det är dags för jobb om några timmar igen. Dagarna rullar på snabbt med barnen och sedan övning av piratshower och andra saker vi ska kunna detta år. Helt plötsligt ska man kunna skådespeleri också och det är inte lätt när man ska va seriös. Men får hoppas jag kommer in i det också under sommaren och att det kan bli kul och bra. Får se va som händer och mer exakt vad jag ska göra återkommer jag med när jag har tid och ork!!

Det är precis som förra året vi jobbar 09.45-13.00 och sedan lunch 13-14.45 och efter det är vi igång igen 14.45-18.00. Dusch och middag och 19.45 är vi ombytta och redo för minidisco och sedan showtime och runt 23.00 är vi uppe på rummen och ute på taket för att prata skit, dricka vin och umgås eller utgång. Har druckit alkohol varje dag i ca 3 veckor. Inte bra inte bra, måste sluta och börja träna kanske. Har inte rört på mig allt för mkt hittills detta år. Det känns inte så bra men men känner jag, vi lever livet och vi älskar det..

Det är iaf långa, intensiva dagar och vi har också även det som förra året en dag ledig i veckan och en kväll vilket innebär att en gång i veckan slutar vi 18.00 och en dag är vi helt off.. I fredags på min första lediga dag åkte Paula, Dominique och jag till Palma, vi hyrde en bil och hade en mysig dag där =)

Slänger in lite bilder här så ni kan bli lite avundssjuka och så ska jag sova så jag har all energi som jag behöver imorn då det är heldag med minidisco och allt igen. Har nu dansat minidiscot tre dagar i rad och imorn är det min tur igen! Jag gillar't. Har även första flying teamet imorn också och det är börjar bra det börjar med Rock :)

Godnatt!

Jag är hemma igen

på mitt kära Viva blue och det känns mer än bra om jag ska vara ärlig!! Vet allt och att jag har hamnat i ett team med fyra repeaters är inte helt fel det heller. Känns som ett riktigt skönt team i år och vi ska ge allt vi bara kan för att allt ska bli bra :)

Fick alltså stanna på hotellet jag var på förra året och där vi även hade kursen detta år. Paula är bara några minuter bort med bil så det är också skönt att vi inte blev helt splittrade.

Snabb uppdatering för det är mkt att göra och allt nu om dagarna innan man kommer in i det och ikväll är det royal beach som gäller. Mkt öppningar och sånt nu i veckorna så det är fest och utgång hela tiden känns det som men det är lugnt då vi alla jobbar dagen efter så.

Bor i samma rum som förra året och på fredag är jag ledig och då besöker jag och Paula IKEA och PALMA!! Shopping shopping, måste få fint i mitt rum!

Dags att röra sig mot middag, sedan minidisco och brainbattle. Jag ska bli bra på att presentera och prata i mic detta år och det har jag sagt till chefen så hon sätter mig och jag måste göra det så det är kul att jag får öva :) Det gillar jag!! Så ikväll kör vi!!

Det var allt för idag! Ciao

Ledig eftermiddag

Kan fortfarande inte tro det är sant! De som inte har NIE nummer åkte till Palma tidigt imorse för att fixa det och när de kom tillbaka redan vid 13.30 och vi fick reda på att det är lediga till 20.00 då vi ska dansa blev vi inte glada. Men när vi sedan möttes upp fick vi reda på att städa i ordning och så är ni också lediga tills ikväll. Så skönt och så välbehövligt!!

Vi drog till en bar för lite vin och glass!! Slappat och bara njutit för detta händer inte mer än en gång på en säsong typ. Då måste man passa på att njuta. Om 30 min är det dags att gå till middagen och sedan lite häng i soffan igen innan dans och showövning tar över resten av kvällen!!

Dock har vi förlorat många poäng idag så om vi är lediga på söndag det återstår att se. Vi har 500 poäng varje ny vecka och förlorar vi alla de innan lördagkväll så får vi inte vår lediga söndag, då måste vi stanna på hotellet och jobba ist. Alla har poäng tsm. De tar 10 poäng varje gång de hör att man inte pratar engelska, man svär, kommer för sent till lektionen, glömt sitt material eller namnbrickan och även om man har på sig för korta kläder vid fel tillfälle. Det är tufft men så är det bra också, då fattar folk att det är allvar!

Nu ska jag plugga lite tyska innan det är dags att käka lite!! Prov på lördag igen och denna gång kommer tyska även vara med i testet.

På måndag blir det förhoppningsvis samtal med chefen och sedan på tisdag får man reda på vilket hotell och vilket team man hamnat i. Spännande!!

Första gången för denna säsong

Idag onsdag den 2 april 2014 var det min tur att dansa minidiscot. Första gången för denna säsong och så kul :) Dansade med en av cheferna som är svensk och vi hade 6 söta små barn som försökte hänga med i svängarna. Minidiscot kan va den bästa timmen på dagen :) Älskar det verkligen!!

Mer idag har vi gjort akvarium, lekt lekar och fått information om piratlunch och sådana grejer. VIva star, fyra grupper på fyra personer, man får en låt som man ska göra en dans till och sedan visa upp och så är den bra så kommer man använda den under hela säsongen. Förra året fick jag en spansk sång som heter El pollito Pio och den var hemsk att komma på en dans till. Denna gång fick jag What does the fox say? Samma stil av låt och allt men denna gång så mkt roligare och enklare :) Vi kom på en dans och en timma senare var det dags att visa det för de andra. Vilken gick helt okej! hahha.

Que mas, que mas?!?!? Imorn åker de som inte har NIE nummer till Palma för att fixa och vi andra blir kvar på hotellet för att fixa och styra med något. Får se hur morgondagen kommer se ut med andra ord!

Jag ser iaf fram emot att få reda på vem som kommer va min chef, vilket hotell jag kommer jobba på och allt sånt. Vill börja jobba nu och bara komma in i allt igen :) Men snart, om en vecka är det dags att åka ut till hotellet skulle jag chansa på. Slut på hotell livet och det "bra" softa hahahaha.

Rörigt inlägg men ville bara säga att allt är toppen och rullar på som vanligt här! : ) Mer info om vart jag kommer jobba kommer när jag själv vet det och har fått smälta det! Ciao!