Solnedgång

Efter att ha blivit riktig trött på regnet gick jag till stranden där jag sprang en vända innan jag satte mig ner och kollade solnedgången och njöt.. Så underbart!! :) älskar det!!

Hem och in i en skön dusch innan jag skypeade med amanda pch efter det paula.. :) uppehåll på kvällarna, jag känner att jag gärna hade haft tvärtom. Så länge det inte regnar på dagarna är de skönt men va fan..

Efter lite snack med ägaren på stället jag bor nu så har jag bestämt mig stt på söndsg drsar jag till Koh Lipe. En annan ö i Thailane som ligger väster om Malaysia. Också sol och bad ö men vill se något annat så stannae där några nätter och hoppas på sol innan Langkawi och ser de inte bättre ut kanske de blir Kuala Lumpur tidigare än beräknat. Då lär ee säkert va fintbara för att de inte finns någon atrand tillgänglig hahah. Trivs och har det bra iaf.. Ville bara säga det :)

Regn, regn och regn

Kan inte tro det är sant, regnet öser ner ännu en dag. Hur mkt till kmr de egentligen att regna. Man går till stranden men efter ett tag börjar det.Tre dagar har jag legat på stranden och de har varit sol. På två veckor, och det ser inte så lovande ut framåt heller. Men jag är inte bittet nej nej, kunde varit värre (snö och kyla). Är ju iaf i Thailand. Får ta vara på de korta stunderna solen tittar fram..

Tänkte ge mig ut på en längre powerwalk senare och kika runt lite.. Har flyttat idag igen och har nu ett öitet rum i en myaih del. Funkar helt perfekt. Internet i rummet är ett plus. Ska nog atanna där några nätter innan jag drar vidare mot langkawi och kuala limpur.

Ska fixa massa saker idag med har jag tänkt. Känns som bra tid då de inte e regnakrar nu utan hela tiden.. Hade velat ha dator och koööat seruer idag.. Hoppas allt e bra med alla er!!!

Solnedgång på Koh Lanta

Efter några timmar i buss och två korta båtresor anlände jag till Koh lanta. Hittat ett fungerande rum att sova i.

Gick ner till stranden och gick lite, satt och tittade på solnedgången innan det började regna igen.

Hoppas det är uppehåll imorn för jag tänkte gå upp och bege mig skapligt, dra mig lite längre ner på ön till de finaste stranden på Lanta.. :) Sitter nu på en bar som heter fat monkey bar, dricker en öl och njuter..

Dyka

Igår testade jag på att dyka med Fille skulle de va i slutet på förra.. spännande. Vi tog på oss våtdräkt gick i havet och testade åå andningen och det. aåg inte mkt alls men efter de gick vi till poolen och då ni hahah. Nej, men de va kul att testa. trodde aldrig jagskulle göra det i mitt liv.. där hade jag fel  hahah.

Mot Koh Lanta

Onsdag?morgon. 27 är det iaf och jag är färdigpackad och redo för nya äventyr. En minibuss kmr snart och hämtar mig och vi rör oss mot Koh Lanta. Kommer ta ungefär 3 timmar skulle jag tippa på. När jag kmr fram dit äe tanken att röra mig lite nedåt och hitta nåhon bungalow elr liknande på elr i närheten av stranden. Sedan blir det att upptäcka och kika runt lite. Har vissa ställen jag vey jag vill besöka så drt ska bli kul! Kul att se något nytt ihrn efter tre fyra dagar i Ao Nang.
igår testade jg på att syka med fille.. spännande.

railay beach

fortsättning på förra. kommer till en viss bit och så funkar de inte längre.bara att publicera. Får se hur länge jag stannar på Koh Lanta..

Idag ska jag ta en båt 10-15 min härifrån till ett ställe som heter railay beach och phra nang beach. :)

Mkt bra shopping även i Malaysia fick jag höra av Fille igår så helt klart att jag åker sit innan Bangkok igen. Det äe bestämt. ska fixa biljett nu bara..

Railay beach

Middag och mys med Fille och massa av hennes arbetskamrater. Trevligt och god mat! Efter det gick några av oss och satte oss längst stranden, snackade och hade de bra..

Kul att se henne igen efter så många år  Ska även ses en sväng ikv snackade vi om. :)

Mun sista dag här på Ao Nang idag, imorn efter frukost tar jag nämligen buss och båt över till Koh Lanta för att spendera några dagar där.. Finna lite vattenfall, grottor, nationalparker oxh många dina stränder jag tänkt besöka

Svettigt

Sitter och väntar på bussen som ska ta mig in till stan igen. kom hem för 1,5 timme sedan. Ska möta upp Fille och några fler för middag. :)

Annars idag har jag varit på stranden, druckit frukt shake och haft de bra..

KRABI - Ao Nang

Då var det dags igen! Ännu ett inlägg!

Denna gång befinner vi oss på ett hotell som ligger ca 10 min från centrum men man säger ändå att det ligger i djungeln. Häftigt ju :) Vi har pool och var tionde minut går det buss till stranden så det är relax som gäller här!! :)

Jag kommer även om någon/några dagar att hälsa på Fille som bott i Thailand i några år nu. Det var länge sedan vi sågs, ska bli så kul att träffa henne igen :)

Ao Nang

Hur billigt är det egentligen?

Det är frågan, svaret är jävligt billigt!!
Första dagarna i Bangkok åt vi lunch för typ 4 kr, middag för 3.. Igår åt vi middag för ca 6 kr.. Ja, ni fattar helt sinnessjukt. Man blir mätt också, det är inte lite mat ..
Många som undrar.. Nu vet ni.

Taxi, buss och sånt är också billigt.. Åker man 45 min med vanlig taxi betalar man typ 100 kr..

Imorn någon gång under dagen tar jag buss till Ao nang. Där kommer jag stanna iaf 4 nätter som jag vet nu. Det känns bra :) Hoppas på sol så jag kan få ligga på stranden lite, så vit.

Krabi

Okej, då försöker vi med en uppdatering igen.
Är sedan igår i ett regnigt Krabi, men har det bra iaf för varmt är det iaf! Träffade en tysk tjej på flygplatsen så vi höll ihop och bestämde oss för att leta boende och det var inte svårt.

Käkade frukost och drog sedab till tigergrottorna där vi gich omkring bland apor och även i en djungel. Sedan värsta utmaningen 1237 elr 1267 kmr inte riktigt ihåg många steg var det iaf. En trappa upp där utsikten var riktigt najs. Men det blev mkt svett innan man väl var uppe. Regnet öste ner så det var skönt dock. Att vandra i djubgeln var gött när det regnade då kändes de verköigen som en regnskog.

Trffade senare på kvällen en trevlig tjej från Australien som vi käkade middag med  :)

Idag har jag vandrat omkring i krabi och nu ska jah gå och läka något medans kag väntar på italienarna som kmr till Krabi ikväll.

B A N G K O K

Lite tidsinställda inlägg. Om ni klickar er in här kan det komma några sådana när ni minst anar det ;)

Om allt gått som det ska med resor hit och dit så är jag nu tsm med Sarah från Italien i Bangkok och glider runt bland höga byggnader och häftiga saker. Säkert väldigt stort och FÖR mkt!! Men det ska bli spännande!! :)

Direkt från Thailand

okej, ger mig på liten uppdatering med mobilen. får se om det funkar, kan också bli så att det ser ut lite hur som. men men..
varmt och skönt igen. resan gick bra, va riktigt trött igår så tidigt i säng, de resulterar i att jsg liggee vaken nu och vi ska inte mötas förrän vid nio. skönt att vila!!

Så mkt värt att strosa omkring med två jättetrevliga thailändare som mer än gärna tar med oss på upptäcktsfärd. Idag är de dags för tempelbesök :)

vi bor även bra de första två nätterna. centralt, myaigt allt dinns tullgängligt

Mot Thailand

Tidsinställt inlägg. Nu börjar min resa på Thailand. Sitter just nu på planet mot Dubai där jag kommer att mellanlanda.. =) Ska se om det blir några uppdateringar eller inte. Det är inget jag vet nu! Får se hur det ser ut och vad vi hittar på där nere! :)

Mot varmare breddgrader

Årsfesten igår var kul :) Mkt dans blev det!! :)

Nu sitter jag och har fixat lite med sista sakerna, ska hoppa in i duschen och sedan är det sista packningen som gäller, frulle och vi börjar röra oss mot Nkpg.. Där kommer jag spendera natten ikväll och tidigt imornbitti tar jag buss till Arlanda.

Spännande, kan inte fatta att jag ska till Thailand imorn! Fan va gött det känns!! Kommer inte bli så jättemkt uppdateringar här antar jag, så ni får en ordentlig när jag kmr hem ist!! Vill ju inte sitta vid datorn på semestern inte..

Är tillbaka igen 16 december! Ha det bra!!

F r e d a g

Var som sagt i Västervik igår och hittade några saker jag letat efter och känner mig nu rätt så klar med det mesta. Lite småplock som man bara kan lägga ner sista dagen innan man drar.. Finns att köpa där också om man skulle komma på något!

Tillbaka till Västervik och simhallen. Hämtade kusinen och vi åkte till simhallen. Har inte varit i en simhall på hur många år som helst och fan va ofräscht det är . Usch!! Blött och äckligt på golvet överallt, på toan och det är kallt och jävligt och tänk att alla går där barfota. BLÄ!!

Men det funkade bra iaf! Vi var i vattnet i två timmar och hoppade, simmade och lekte innan vi tog oss en varm och lång dusch och jag bastade lite också innan vi åkte hem och kom hem lagom till middagen :) Kul dag helt enkelt!

Idag är det fredag, fasters födelsedag :) GRATTIS!!

Ska snart till tennishallen och hjälpa till lite innan det är kalas som gäller!!

O N S D A G

Då var det onsdag igen eller onsdagen har ju redan varit. Jag ligger nu i sängen och tänkte bara uppdatera er lite innan jag ska sova.

Dagarna är fulla av saker jag ska göra. Igår var jag i Rumskulla med mormor, tränade tennis, fixade och grejade. Idag har jag varit i Södra Vi, fikat med Louise och Sara, kört på mormor, käkat mat hos mormor, hälsat på kusinen skitsnabbt och tränat tennis.

Imorn åker jag till Västervik och spenderar dagen där, det blir lite affärer på förmiddagen då jag måste köpa lite grejer som saknas till resan och sedan ska jag hämta kusinen i skolan och vi ska åka till simhallen och bada lite :) Ska bli kul!

Saknar Mallorca måste jag säga!!

Ännu en vanlig dag på jobbet

Bästa roadtripen med Clara

Första lediga tsm med underbara människor :)

Härlig utsikt och god öl ;)

En av alla nattmackor som slank ner

Knasiga finskan som förgyllde min sommar med mkt skratt :)

=)

Paqui på hennes födelsedag

Jobb

Minidisco time! :)

Kursen

m å n d a g

Oj, var ett tag sedan jag skrev men det är för jag har inte haft tid att sitta med datorn helt enkelt.. Men så är det! Har fullt upp. Har gjort så mkt saker i helgen.. Allt från fyllechaffis till dop. Så nu kan ni föreställa er..

Promenad med Sara imorse, äntligen!! Ska vi få in en lunch eller middag i veckan också på Sweet Chili :) Har även snacka med Amanda och Paula på skype idag :) Alltid lika kul!!

Jag har fått lite mer saker gjorda här hemma idag, sjukt trött då jag inte sovit så bra inatt. Låg och vred och vände på mig i tre timmar igår innan jag kunde somna, inget kul! Nu sitter jag och vilar lite i sängen i väntan på fotbollsträningen som börjar om en timma. Usch, va jag hatar att det är så sent!!

En vecka och jag är på ett plan till Dubai eller på väg att landa snart kanske till och med :) Känns bra måste jag ju säga!! :)

t o r s d a g

Snart helg IGEN!! Jösses vad tiden springer iväg när man har roligt! Och det är precis vad jag haft det nu när jag varit hemma i drygt 8 dagar om jag inte räknar helt fel. Har sedan månader tllbaka sagt att jag ska ha en filmdag när jag kommer hem. Det är inte lätt när man heter Sofia och inte heller när man vill träffa så mkt folk hit och dit hela tiden.

Men imorse när jag vaknade bestämde jag mig iaf för att ge det ett försök. Gick upp och käkade frukost och sedan åkte jag och slängde lite skräp och vid tio var jag och lämnade in mobilen som kusinen fixade på en gång så hoppas den funkar som den ska nu ett bra tag till..

Hem igen och intog soffan med levande ljus runt om kring i rummet och där låg jag och mös framför Dirty Dancing såklart!! Vad annars! Efter den skypeade jag med Paula i lite mer än en timma. Tog sedan på mig och gav mig ut på en timmes promenad. Hem duschade, käkade middag och sedan kom pappa hem och då åkte vi ner till stan för att köpa ryggsäck till mig och sedan fortsatte vi mot Ica för att handla lite mat.

Väl hemma igen drog jag igång Cocktail och tittade på den :)

Imorn är det ännu en dag med massa saker inplanerade! Promenad med carro, tennisträning, och så är det jag som lagar maten imorn =) sedan filmmys med tjejerna på kvällen!! Toppendag framför mig!! Därför ska jag nu släcka och sova, kl är ju mkt nu ser jag!! Natti natti!!

o n s d a g

Vad fort tiden går, har nu redan varit hemma en vecka. Har hunnit så sjukt mkt saker samtidigt som det är så många jag inte träffat ännu. Hur sjukt är inte det då? Men men, man kan ju inte va överallt!!

Imorse var jag uppe tidigt och stekte köttbullar. Efter det åkte jag ut till Sundsholm en sväng och hälsade på kusinen som fått en liten kille. Han var inte stor han, bara 1,5 vecka gammal.. Men så söt så :)

Hemma några timmar senare och då blev det Borgrundan med Helene innan duschen och maten. Nu är jag mätt och belåten, ska fixa lite nu innan jag ska iväg till Martina. Spendera några timmar där också innan sängen kallar och jag blir alltför trött. Så hade jag fått denna onsdag att gå också.

t i s d a g

Tisdagen och dagen har sprungit iväg. Kl nio kom Hanna och hämtade mig och vi åkte till Mörlunda för att hälsa på Sandra med familj :) Mysigt, käkade tacos och vid 14 va vi hemma igen. Då var det dags för jobb ett par timmar. Hem efter det för att käka mat och sedan slängde jag ihop två plåtar med knäckebröd. Andra gången sedan jag kom hem så det går åt här hemma..

Har varit så sjukt trött hela dagen idag så skulle kunna somna när som helst. Kanske för att det blev så mkt träning igår och idag. Känns i min kropp att jag inte tränat på länge och har därför träningsvärk i både armar och ben.. Men det är skönt också för det var ett tag sedan.

Har ändå tänkt ta en promenad imornbitti om jag vaknar skapligt! Sedan har jag köttbullebak inplanerat också. Får se om det blir jobb elr inte.

Idag har även Sarah från Italien som jag jobbat med i somras bokat resa till Thailand. Hon landar några timmar innan mig den 19:e så hon väntar på mig där när jag kommer :) Det känns ju skönt och ska bli kul! Vi kommer börja med att göra Bangkok osäkert innan vi flyger mot Krabi.

2 veckor

Oj oj oj, vilken dag! Fullt upp från morgon tills nu! Började med tvättning av två maskiner. Samtidigt som jag fixade mig och hade Amanda på skype :) Trevlig morgon med andra ord. Gick ner till stan då jag behöver fixa lite saker men det blev bara en snabb vända, ner och sen hem igen efter att ha inhandlat grejerna.

Fick nämligen ett sms av tennishallen på vägen ner, de undrade om jag kunde hjälpa till lite där idag och det säger jag ju inte nej till. Så efter några timmar där var jag hemma igen, käkade och betalade lite skit och sedan ner till AL för att träna fotboll. Är inte jätteglad i tiden 20-21.30 men det funkar om det bara är några ggr.

Har duschat, käkat lite och ligger nu i sängen, ska sova NU så jag får mina timmars sömn som jag behöver haha. Imorn kl 09 åker nämligen jag och Hanna till Mörlunda och hälsar på Sandra. Bebisarna hänger med såklart :) Vi åker så tidigt eftersom att jag ska jobba i tennishallen även imorn.

Har smäckat schema imorn också, det gillar jag :) Men kom just nu att tänka på att om exakt två veckor tror jag att jag sitter i Dubai och väntar på nästa flyg som ska ta mig till Thailand.

Nu, dags att sova!! God natt Sverige, Buenas noches España, Good night England, Guten Nacht Germany!!

Antar att jag inte behöver säga att jag saknar sol och värme??

Tre dagar

Har nu varit i Sverige i tre dagar och har hela tiden något att göra. Har lovat mig själv att ha en dag i soffan framför massa filmer som jag älskar men den dagen har ännu inte kommit, får se till att det blir nästa vecka. Har helle inte lagat mat ännu.

Har hälsat på familj, släkt och vänner hela dagarna, varit på alv:s höstlovsmarknad idag, ätit god mat med familjen, druckit vin och haft det underbart =)

Hade för några timmar sedan ingen aning om vad som väntade i helgen men nu är även den smockad med saker och jag kommer spendera den i Västervik :) Åker tidigt imornbitti och hoppas på att simhallen är öppen (röd dag så man vet aldrig) tar med min lilla kusin som bor där och om det skulle va stängt får vi hitta på något annat helt enkelt. Sedan på kvällen blir det utgång, Harrys i Västervik, aldrig varit där men Carina var sugen på att gå ut och jag ville träffa henne så såklart att jag hänger på :)

Söndagen är det ljusparty som väntar. Känner på mig att det kommer bli en toppenhelg i Västervik :)