Onsdag

Ny dag och idag gick jag upp tidigt för att åka till skolan med en tysk tjej. Hon visade mig vart jag behöver byta buss och hoppa på ny och allt sådant som kan va bra att veta så man int behöver va helt totalt lost när man ska försöka ta sig någonstans. 

Fixade papper och grejer så att jag om en veckan kan åka dit igen och göra ett test för att se vilken nivå.. Det som är svårt är att jag vill lära mig verben i dåtid och framtid men det är inte direkt så det fungerar om man får hoppa in i en grupp som är lite bättre med de som redan kan spanska och så.. Skitsvårt men måste bara berätta för dom.. Får se annars får jag skriva ut lite papper eller plugga på det själv hemifrån eller något. På något sätt är det mitt mål att lära mig detta år känner jag.
 
Var med på en lektion med tjejen jag åkte dit med och hon går i den bästa gruppen och jag fattade och hängde med men när de kommer till alla ord och sådana saker så känner jag att jag föredrar att börja i en grupp lägre för att säga till när jag känner mig redo att flytta upp ett steg om det är så att det kommer på tal. Men det återstår att se om en vecka vad det säger till mig. 
 
Det är så det ligger till på den fronten.
 
Gick också efter de till Orange och fixade mitt spanska nummer så nu hoppas jag att det fungerar och att jag även har internet. Ska fylla på pengar och gå ut och testa haha ;) Så nu bara spanskt nummer: +34 652 92 13 50
 
Sedan tog vi bussen hem och imorn ska jag möta upp henne på morgonen igen 8.35 för att ta samma buss som henne till busstationen och sedan ska jag åka vidare till Marineda city, vilket är det andra störtsta shoppingcentret i Spanien. Där kommerj jag spendera dagen och hoppas att jag hittar lite av det jag behöver iaf!! Listan är lång! hahaha.. :)
 
Skönt att ha lite saker planerade framöver och att skolan bara är tre dagar i veckan är också skönt för det tar ca en timma att åka med bussen dit och så en timma hem. Skönt att ha två dagar i veckan när jag kan göra precis vad jag vill och träffa lite folk och så här i närheten och inte behöva åka iväg någonstans. 
 
På fredag ska vi gå och fixa busskort också, en av de tyska tjejerna som jag träffat ska följa med och hjälpa mig!! :)
 
Så det var massa text för idag!! Nu ska jag dricka lite te och fixa innan det är dags att hitta på något annat. Familjen är inte hemma förrän 20.00 idag heller.. 

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0