Ny vecka

Då var det måndag igen och denna måndag började jag med en promenad i mörkret. Solen går inte upp förrän lite innan 09 här så när jag gick ut runt 8.30 var det mörkt. Blev en timmas pw innan dusch och frukost. Nu ligger jag i sängen och studerar mina älskade spanska verb lite innan jag ska ge mig ut och handla lite saker som vi behöver. Tänkte jag skulle gå till den större matbutiken idag lite längre bort för att se hur det är och hur utbudet är i den. 

Helgen har varit lugn och skön och även min första i denna familj. Har nu varit här i en vecka alltså och det har varit en vecka jag har åkt med och tittat och lärt deras rutiner och allt. Kändes skönt för mig att ställa in mig lite i deras vardag. 
 
Igår pratade föräldrarna med mig om schema, engelska och sådana saker eftersom tiden inte funnit till till det innan. Kommer att jobba måndag-torsdag när de kommer hem från alla aktiviteter och allt vilket är måndagar kl 18, tisdag 19.45, onsdagar 20.15 och torsdagar 18.30. Har alltså hela dagarna ledigt för pluggande och träning. ska gå och testa på några aktiviteter på gymmet i veckan är väl tanke för att se om jag tkr om något. Fredagar är jag ledig och får följa med på play date om jag vill på kvällen vilket för min del innebär dricka vin och drinkar och äta god tapas :) Lördagar är jag också ledig på förmiddagarna och är barnvakt på kvällarna så föräldrarna kan gå ut och käka middag och gå på bio och sådana saker. Söndag är jag också ledig och då väljer jag själv om jag vill hänga på dem om de bestämmer sig för att åka eller göra något om inte så gör jag vad jag vill.. Allt detta känns väldigt bra och det är annorlunda från det jag gjort innan så det gillar jag. Ha mer fritid och äga dagarna åt precis vad jag vill och känner för. 
 
Så det är så de ligger till. :) Det är dåligt med bilder på bloggen men jag har inte tagit några här än så det är därför. Det kommer så småning om

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0