My new home

Okej, så efter en helt underbar flygtur från Madrid till La Coruña med stråland sol så jag såg precis allt på den timman. Byggnader, berg med snötäckta toppar, berg utan snö, floder och gud vet vad. Det var underbart! :) Landade och möttes av två glada tjejer som var kramglada och så söta. Blev kramkalas innan vi satte oss i bilen för att åka hemåt. 

Mat, lek med barnen, husvisning, parken och kika lite i området runt omkring här innan vi blev utlåsta och fick gå in till grannarna några timmar så känner redan en mysig grannfamilj. haha. Tidigt i säng så runt 23.30 sov jag som en stock och vaknade idag för att öppna dörren till städtanten. En trevlig söt liten tant som kommer två dagar i veckan.. 

Jag har idag packat upp alla mina saker och fått ordning på mitt rum och organiserat i garderob och sådana grejer, efter det gick jag ut i solen som sken även idag (inte allt för vanligt här uppe i norra spanien tydligen). Gick och gick och gick precis som jag gillar och såg massa saker och försökte hitta lite.. Mysigt litet ställe vi bor i och det känner som att det är väldigt bra. Finns allt man behöver i urbanizacionen (mataffär, frisör, apotek, bar, restaurang, lekpark och skola)

Busshållsplats är nära och det är lätt att ta sig till andra lite större ställen säger de så de lär jag ge mig på någon dag i veckan också, helt fel kan man väl inte komma tänker jag. De största shoppingcentret har så sjukt många affärer och alla som man vill ha på ett och samma ställe så dit måste jag någon dag i veckan. Har inte så mkt tjocktröjor det är någon som behövs för det är rätt så kyligt. 

Familjen har hjälpt mig att få kontakt med en tysk tjej som också jobbar som au pair här i området bor 10 min från mig henne ska jag träffa imorn och prata lite med för att få reda på lite mer saker och sådant. Kul att träffa någon man kan umgås lite med. 

Huset då, vi bor i ett rätt så stort hus. 3 trappor så vill man springa och träna i trappor är de inga problem överhuvudtaget. Högst upp har barnen ett lekrum med tv och soffa och massa saker, perfekt så slipper man springa omkring och snubbla runt på alla saker här nere. Tre sovrum och ett rum som står tomt men man kan fälla ut två extra sängar. Även två extra sängar uppe ifall man får besök. toaletter, kök, vardagsrum och allt sådant finns en eller två trappor ner och längst ner har vi garage och tvättrum. 

Blandat inlägg men så har ni lite koll på vad som händer och hur det är här. Ska ladda upp lite bilder med om några dagar! 

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0