EFTERRÄTT

Okej då var fredagen kommen igen och jag har tagit på i ansvaret för att fixa någon efterrätt tills ikväll då alla mammor kommer hit med barnen. Har funderat mkt på vad jag ska göra. Hade pannacotta, brownie, smulpaj eller tarta de queso som jag tänkte på. Men idag blev det pannacotta och ska testa en ny med nutella och vanilj som jag såg på en blogg så får se hur det funkar.
 
Är det inte gott eller inte blir som jag har tänkt mig så har jag redan gjort vanlig vaniljpannacotta som står i frysen på kylning. Och eftersom att jag är i Spanien och det är svårt att få tag på vissa ingredienser så får man ta vad man kan hitta. Frusta bär är jättesvårt att hitta. Vet att de brukar finnas på Eroski men inget sådant här i närheten. Så efter att ha letat efter det så blev det mango som är rätt så hård ännu så får se om jag får ihop en smet av det och kan ha som topping. Om inte får jag springa till affären i värsta fall och ta mig några jordgubbar eller något. Jag hoppas dock inte att fallet ska bli så då jag inte gillar jordgubbar. Håller tummarna för mia mangosar :)

Ska snart göra klart nutella och vaniljpannacottan och se hur resultatet blir. Blir de bra och som jag vill så ska jag försöka få upp en bild någonstans.
 
Så morgonpromenaden är gjord, efterrätten nästan klar och snart är det dusch och fix inför kvällen innan jag bänkar mig framför tvn och några bra filmer jag såg gick :)

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0