Snart en vecka

Jag ska börja detta inlägg med att säga GRATTIS till min pappa som fyller hela 47 år idag!! Hoppas du haft en bra dag och ätit mkt tårta!! Hoppas även att ni får en bra och trevlig resa till Paris =)

Det är fredagkväll och snart har jag varit här en vecka redan. En vecka fylld av saker att lära och ta in, jag är glad att jag redan jobbat ett år så man vet mer eller mindre vad allt går ut på och man är mer förberedd på vad som väntar. Imornbitti t.ex. är det skriftlig examen som gäller, plugga?? Nej, känns väl kanske inte som man behöver det direkt. Så det är ju skönt. Allt sitter typ i bakhuvudet någonstans, bara plocka fram det. 

Så vi har gjort mkt på en vecka på våra långa dagar hinner man mkt, det som kommer va svårast att lära sig detta år är den nya piratshowen som vi ska testa och se om det funkar eller inte. Den är 45 min lång och det är fyra karaktärer så blir man uttagen till att spela i den så ska man sjunga playback, kunna alla sina repliker i huvudet och exakt tempo och allt. Det är inte lätt men det går framåt, vi har lärt oss lite av danserna och rörelserna idag då vi hade övning i två timmar innan middagen. Det är kul samtidigt som det är jobbigt! :) Vill bara att det ska va högsommar och man kan få börja jobba på riktigt typ ;)

Igår kväll var vi instänga ca 40 pers i ett litet konferens rum och dansade igenom minidisco danserna, vi är många från förra året som redan kan de man det är alltid bra med träning så vi svettades i tre timmar inne i den lokalen och det var inte lite imma på rutorna efter det 3 timmarna kan jag säga. Svetten rann på samtliga. Men kul :) 

Lyckas vi hålla oss till reglerna och inte förlorar grymt mkt poäng nu imorn så har vi förhoppningsvis vår lediga dag på söndag. Det är ett måste känner jag och alla andra också. Får se va vi hittar på min roomie och jag, Palma för shopping/relax kanske eller bara Alcudia och strosa runt bland de mysiga kvartern och myskväll hemma. Det återstår att se. De flesta ska väl ut imorn men jag hoppar nog det då jag inte är hundra! Varit "sjuk" sedan igår typ och har nu idag fått kvällen ledig för att vila mig och ligger i soffan och skulle kunna somna när som helst. 

Men annars är allt bara bra här, har lite bilder jag tänkt visa er också men det får bli en annan dag, nu har jag ingen ork för det. Ha det bra!!


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0