Då är vi igång igen

Okej, bättre och längre uppdatering kommer här eftersom vi idag har tvättid 07 på morgonen så har jag gått upp för tvättningen var verkligen välbehövlig. Därför sitter jag nu här medans Paula fortfarande sover men men om lite mer än en timma är det dags för frukost. Sedan sätter vi igång med tredje dagen full med aktiviteter, skratt och kyla för det är inte varmt och soligt på Mallorca inte. Regn, blåst och kallt! Men vi klarar oss iaf ; )

Idag börjar vi med spansklektion, sedan kreaktiv timme, pirate fun, medal games - alltså tävlingar och lekar. Vi har även innebandy, sandslottstävling och ballongskulp...... något, vet inte hur man säger på svenska ;) Man gör djur och grejer av avlånga ballonger ni vet?! Sedan är det minidisco på kvällen (som jag tkr ser väldigt bra ut detta år, även de nya verkar fatta hur det funkar), och efter det ska vi öva på den nya piratshowen som vi ska visa en gång i veckan.

Typ så ser våra dagar ut bara att det är även lite andra lektioner som t.ex. ansiktsmålning, pyjamasparty, fotboll, cocktails, skattjakter, övning på olika teatrar osv. Dagarna är långa och intensiva men väldigt roliga för det mesta. Jag är även denna sommar i miniklubben och vi är bara ca 15 st så får se hur det kmr bli när man bli utdelad till hotellen man ska jobba på. Jag vill verkligen stanna här på Viva blue där jag jobbade förra året och vi nu har kursen. Känner till hotellet, området och älskar den övriga personalen som jobbar på hotellet, man har fått så bra kontakt med dem. MEN, det återstår att se, har väl en känsla av att jag inte kommer få vara kvar här men men det är bara vänta och se. 

Vad mer kan jag berätta.... Det är mest svenskar och belgier? eller hur säger man, folk från Belgium. Under kursen håller vi igång från 08.45 då vi börjar med frukost, sedan 09.30 börjar lektionerna/aktiviteterna till 13 då det är dags för lunch. Vid 14 är vi redo för mer lekar och tävlingar och knasigheter till 18.00. 18.15 middag och vid 20.00 börjar minidiscot och så håller vi på till 22.30 ungefär. Sista lektionerna är man riktigt trött i huvudet men man klarar det. Man måste bara vänja sig och komma in i att nu är det så dagarna kommer se ut i förhoppningsvis sju månader framöver. 
 
Okej, det var lite för denna gången, vi är bara inne på första veckan och har knappt hunnit komma igång än så mer uppdatering kommer när tiden finns till.. 
 
Allt är iaf bra här, vilket jag hoppas det är med er där hemma också!! Ha det bra! 


Bild från förra sommaren men lika härligt var det i måndags på stranden.

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0